tisdag 6 januari 2009

Reflektioner över året som gått

Inne hos Angie hittade jag den här listan över året som gått :) Det kanske låter som det var ett dystert 2008 och det var det på många sätt, det var tuffare än jag trodde med två barn och förhållandet tog mycket stryk. Efter sommaren när Joel hade fyllt ett år så lättade det och nu flyter dagarna på för det mesta



Gjorde du något 2008 som du inte gjort förut?
Nej inte något särskilt som jag kan komma på

Har du något minnesvärt datum?
Allas födelsedagar förstås, men speciellt
19:e Juli Elin 3 år
20:e Juli Joel 1 år
2:a september Våran 2:åriga bröllopsdag
10:e september Marcus och Jag firar 10 år tillsammans
11 Augusti, mammaledigheten slut och Joel börjar dagis

Höll du några av dina nyårslöften?
Nej för jag ger inga nyårslöften ;-P

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja ett par stycken bebisar vart det i vänkretsen

Dog någon som stod dig nära?
Ja min farmor gick bort

Vilka länder besökte du?
Bara sverige

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja mera egentid, mera tid för vänner, mera tid generellt ;) Och förstås ett jobb och gärna lite mer pengar ;O

Vad var din största framgång 2008?
Att jag överlevde vilket det faktiskt fanns stunder på våren då jag inte trodde

Största misstaget?
Att jag under våren när det var som jobbigast med en 6-Månaders som bara ville bli buren och en trotsig 2½-åring inte bad om mera hjälp, att jag inte insåg att man inte behöver ha ett välstädat hem hela tiden när man har små barn och inte släppte på mera krav och tog dagen som den kom.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Konstant förkyld men inget allvarligare

Bästa köpet?
Tja, det blir nog nya digitalboxen, ett måste för småbarnsföräldrar om man ska kunna följa några tv-serier ;)

Vad spenderade du mest pengar på?
Förmodligen kläder till barnen, kan inte komma på någon enskild sak

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja all stöd och hjälp med barnen av mina föräldrar. Under hösten har dem, speciellt mamma, varit oumbärliga och jag vet inte hur jag hade klarat mig annars

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
I'M YOURS - Jason Mraz
APOLOGIZE - Timbaland feat. OneRepublic
BLEEDING LOVE - Leona Lewis
OM DU LÄMNADE MIG NU - Lars Winnerbäck med Miss Li

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare det första halvåret som var bland det tyngsta i mitt liv och gladare det andra när allting ordnade upp sig

Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit mer av dagarna

Vad önskar du att du gjort mindre?
Städat och oroat mig

Hur tillbringade du julen?
Vi var hos mamma och pappa och firade med mat, klappar och Kalle

Favoritprogram på TV?
Lost, House, Csi, Cityakuten, Criminal Minds

Bästa boken du läste i år?
Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson, bland det vackraste jag läst

Bästa filmen du såg i år?
Vet inte, kollar så sällan på film och kan inte komma ihåg nån som har lämnat avtryck

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Firade hemma med familjen

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja mera tid hade nog underlättat och mindre krav, främst mina egna på mig själv

Vad fick dig att må bra?
Mina barn, min man och mina vänner. Jag kom även igång med träningen och tränade 2 gånger per vecka med två vänner och det var underbart för kropp och själ

Vem saknade du?
Jag tror jag har saknat min mormor mest det här året, jag har tänkt mycket på henne och då främst att hon aldrig hann träffa mina barn och hur stolt hon skulle ha varit över dem.

De bästa nya människorna du träffade?
Jag tror inte jag hann träffa så många nya människor det här året men vänskaperna som jag har blev djupare, speciellt med en person som också gick igenom en ganska jobbig period i våras på gränsen till skiljsmässa som fanns där och stöttade mig och lyssnade när jag behövde gråta ut.

0 kommentarer: