torsdag 1 januari 2009

God morgon 2009

Joel och mamma ny vakna, nyårsdagens morgon 2009

Så var det nytt år igen, tiden går så fort och det känns som igår när man vaknade på nyårsdagen bakis med huvudvärk och man funderade på vad man gjorde dagen innan. Det var innan barnen förstås ;) Idag känns det som vilken dag som helst, kanske lite mer reflekterande över året som gått och året som kommer, vad skulle jag vilja ändra på och göra annorlunda (och förhoppningsvis bättre) det här året...

Rent generellt tror jag det blir ett bättre år eller åtminstone enklare, förra nyårsdagen var barnen bara 2½ och 6 månader och det var ganska tungt, det jag längtade efter mest då var att Joel skulle bli större så dem kunde leka mer med varandra och idag leker dem väldigt bra ihop så det är uppfyllt. Visserligen vet kanske inte alltid Joel vad dem leker utan agerar mest statist i Elins rolllekar men så länge dem bägge är nöjda så är jag nöjd. Och i sommar kommer dem vara 2 och 4 och kanske kan leka mycket mer med varandra, dvs mer egentid för mamma och pappa ;) Ju större barnen blir oxå så blir det mer tid att hitta sig själv lite igen och fundera över sin egen framtid och planer... min största förhoppning personligt är att snarast hitta ett fast jobb (vilket förstås inte är det enklaste idagsläget) och slippa osäkerheten med timanställningar så det ska jag ta tag i så fort helgerna är över, drömmen är förstås att jobba heltid på café för det är ju det jag älskar men kan tänka mig det mesta så jobbet för mig kanske finns därute..

Jag skulle också vilja ha mer tid för mina vänner som jag tyvärr träffar allt för sällan, tiden räcker inte riktigt till trots att viljan finns där, när helgerna kommer så är det så mycket att göra så man knappt hinner stanna till och andas, men det kanske blir enklare när våren kommer och det blir ljusare och längre kvällar...

0 kommentarer: