tisdag 6 januari 2009

Jobbsökande

Jaha, nu måste jag ta tag i jobbsökandet igen, har ju legat på latsidan över jul och nyår men det håller ju inte i längden, timanställningar blir man inte rik på och a-kassedagarna ticlar iväg :(

Vet bara inte längre var jag ska söka... en snabb titt på arbetsförmedlingen visar att det är 132 lediga jobb i min stad och tja det var inte många som passar min profil. Det söks taxichaufförer (hmmm har en känsla av att körkort krävs där ;)), sjuksköterskor och så massvis med telefonsäljare. Inget fel i att jobba som telefonförsäljare men det skulle verkligen inte passa mig, jag har noll säljdriv i mig och skulle nog inte ens kunna sälja vatten i sahara, mest är det nog för att jag skulle fundera för mycket om det verkligen var någonting folk behövde och inte något som jag bara "prackade" på dem som dem egentligen inte hade råd med....

Men jag får fortsätta skicka ut spontanansökningar lite här och där och ska ta tag i ringandet såfort ungarna har börjat på dagis igen och det är lugnt på dagarna...

0 kommentarer: